Τι είναι Branding
Το Brand ή αλλιώς εμπορικό σήμα, είναι η συναισθηματική μας αντίληψη για το σύνολο της εικόνας μιας εταιρείας ή ενός προϊόντος. Όσο σύνθετο και αν ακούγεται, παρακάτω θα το αναλύσουμε πλήρως!
Το Branding, σίγουρα δεν είναι ένα απλό θέμα προς εξήγηση. Ωστόσο – για να το θέσουμε με λίγα λόγια – θα μπορούσαμε να το περιγράψουμε ως έναν ζωντανό οργανισμό, μια υπηρεσία ή ένα προϊόν με «προσωπικότητα», που είναι διαμορφωμένη σύμφωνα με τις αντιλήψεις του κοινού. Με το πως δηλαδή αντιλαμβάνεται ο κόσμος ένα εμπορικό σήμα όταν το βλέπει. Τι συναισθήματα και αξίες αποπνέει.
Σε αυτή την λογική, το γραφείο μας θέτει τις βάσεις για το πώς ο κόσμος θα αντιληφθεί ένα brand.
Πολλοί πιστεύουν ότι ένα brand αποτελείται μόνον από λίγα στοιχεία. Ορισμένα χρώματα, κάποιες γραμματοσειρές, ένα λογότυπο, ένα slogan. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ περισσότερα από αυτό.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ένα brand είναι μια ολόκληρη «εταιρική εικόνα».
Η βασική ιδέα πίσω από μια «εταιρική εικόνα» είναι ότι όλες οι υπηρεσίες που παρέχει μια εταιρεία και ό,τι παράγει, θα πρέπει να αντανακλούν τις αξίες και τους στόχους της επιχείρησης στο σύνολό της. Κατά συνέπεια, ό,τι κάνει μια εταιρεία, δείχνει τι αντιπροσωπεύει, τι πιστεύει και γιατί υπάρχει.
Η δημιουργία και ο σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας αποτελείται από ένα σύνολο εργασιών προς διάφορες κατευθύνσεις που εκτός της ονοματοδοσίας και δημιουργίας λογοτύπου, περιλαμβάνει εφαρμογές απαραίτητες σε κάθε εταιρεία ή brand.
Στις βασικές προτεινόμενες λύσεις και εφαρμογές εντάσσονται εταιρικές κάρτες, επιστολόχαρτο, φάκελα, email signatures και folders. Επιπλέον στο υλικό επικοινωνίας μπορούν να συμπεριληφθούν και εταιρικά εγχειρίδια, εταιρικά έντυπα, προϊοντικοί κατάλογοι, διαφημιστικά υλικά κ.α.
Τι περιλαμβάνει:
- Τοποθέτηση brand
- Μελέτη ονόματος
- Σχεδιασμός λογοτύπου
- Σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας
- Εγχειρίδιο χρήσης λογοτύπου
- Σχεδιασμός εικονιδίων
- Εταιρικές παρουσιάσεις
Σχετικές Υπηρεσίες
- Κατάλογοι προϊόντων
- Εταιρικές εκθέσεις
- Σχεδιασμός εταιρικού περιπτέρου
- Επαγγελματικές Κάρτες
- Εταιρικά έντυπα
- Διαφημιστικό υλικό
Τι είναι Λογότυπο
Το λογότυπο προσδιορίζει μια επιχείρηση ή ένα προϊόν.
Ένα λογότυπο δεν πωλεί άμεσα μια εταιρεία ή ένα προϊόν ούτε και περιγράφει μια επιχείρηση.Το λογότυπο αντλεί το νόημά του από την ποιότητα του θέματος που συμβολίζει.
Ένα λογότυπο υπάρχει για να εκφράσει όχι για να εξηγήσει. Να εκφράσει – όπως αναλύσαμε παραπάνω – τις αξίες που αντιπροσωπεύει μια επιχείρηση ή ένα προϊόν.
Θα εξηγήσουμε την έννοια ακόμα καλύτερα μέσα απο ένα πολύ απλό παράδειγμα, σκεφτείτε ένα λογότυπο όπως έναν άνθρωπο. Προτιμούμε να αποκαλούμε κάποιον με το όνομα του και όχι με μια περιγραφή του εαυτού του, όπως π.χ. “ο τύπος που φοράει πάντα μπλέ και έχει ξανθά μαλλιά”. Κάτι το οποίο προφανώς θα δημιουργούσε σύγχυση. Με τον ίδιο τρόπο, ένα λογότυπο δεν πρέπει κυριολεκτικά να περιγράφει αυτό που κάνει μια επιχείρηση, αλλά μάλλον, να προσδιορίζει την επιχείρηση με έναν τρόπο που θα είναι αναγνωρίσιμη και αξέχαστη.
Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί, ότι μόνο αφού ένα λογότυπο γίνει γνωστό, θα λειτουργήσει με τον τρόπο που έχει ως στόχο. Όπως και στο προηγούμενο παράδειγμα μας, θα κατανοήσουμε έναν άνθρωπο αφού πρώτα μάθουμε το όνομά του. Το λογότυπο προσδιορίζει μια επιχείρηση ή ένα προϊόν στην πιο απλή τους μορφή.